
Nasze działania
Dotychczasowe działania fundacji
- Projekty współfinansowane z budżetu Miasta Tychy

Mama, Tata, Dziecko, Emocje. Jak to ogarnąć?
To spotkania dla rodziców i warsztaty dla dzieci pt. "Dasz radę!", jak również cykl konsultacji indywidualnych.
Projekt bazował na metodzie Kid's Skills opartej na podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach, pracy na rozwijaniu umiejętności, dziecięcego potencjału, wiary we własne możliwości. Dzieci odkrywały w sobie nowe umiejętności i przekonywały się, jak wiele już potrafią w towarzystwie wspierającego dorosłego.
W 2024 roku na nasze zaproszenie na spotkania odpowiedziało 37 rodziców dzieci w wieku 5-10 lat. Z warsztatów dla dzieci skorzystało 36 młodych osób, a 12 z nich wzięło udział w spotkaniach ze specjalistkami - praktyczkami metody, podczas wsparcia indywidualnego - łącznie 80 godzin.
W 2025 roku Miasto Tychy otrzymało wyróżnienie w konkursie "Innowacyjny Samorząd" za nasz projekt. Cieszymy się, że nasza praca została doceniona.

Wzmacnianie odporności psychicznej tyskich przedszkolaków z "Miękkim i puchatym" - projekt dla 6-latków, prowadzony od września do grudnia 2024 roku.
Odporność psychiczna to umiejętność radzenia sobie ze stresem, adaptowania się do zmian i wytrwania w trudnych sytuacjach. W dzisiejszym świecie, gdzie dzieci napotykają wiele wyzwań i presji, budowanie odporności psychicznej jest niezwykle ważne.
W naszej fundacji wiemy, że wspieranie odporności psychicznej dzieci w wieku przedszkolnym jest jedną z kluczowych spraw mających wpływ na:
- poprawę jakości ich życia,
- dobrostan psychoemocjonalny,
- umiejętności radzenia sobie w kontaktach z rówieśnikami,
- przygotowanie się funkcjonowania w środowisku szkolnym.
- Projekty o Edukacji Globalnej

- Projekt "Otwarte Głowy"
(2024) dotyczył zagadnień edukacji globalnej, zwłaszcza praw dziecka
oraz pracy w przemyśle tekstylno-modowym w krajach Globalnego Południa. Tyska młodzież oraz przedstawiciele lokalnych mediów
podczas warsztatów prowadzonych przez trenerki naszej fundacji zgłębili
temat w tym zakresie oraz zaplanowali akcję społeczną, aby podzielić
się swoją wiedzą z tyską społecznością.
16 listopada 2024 r. 50 tyszanek i tyszan uczestniczyło w upcyklingowych warsztatach (z T-shirtów tworzyli ekotorby, naszyjniki, breloki oraz bransoletki), panelach dyskusyjnych (Fast fashion, praca dzieci vs. prawa dzieci w przemyśle tekstylno-modowym, zrównoważona produkcja i konsumpcja), tworzeniu mapy myśli, zbieraniu dobrych praktyk w myśl idei edukacji globalnej.
Projekt był realizowany dzięki współfinansowaniu w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej.

Podczas projektu "Jestem zmianą" (2024) zrealizowano 10 warsztatów w 7 tyskich placówkach oświatowych:
- rozwijano świadomość tego, czym w ogóle jest edukacja globalna,
- rozmawiano o tym jakie prawa mają dzieci we współczesnym świecie,
- pokazano skalę i różne podejście różnych krajów do problemu łamania praw dzieci w krajach Globalnego Południa,
- wyjaśniano przyczyny i konsekwencje zjawisk związanych z wykorzystywaniem dzieci do pracy przy produkcji ubrań, całego przemysłu tekstylno-modowego,
- mówiono o tym, jak decyzje każdego człowieka sprawiają, że to on JEST ZMIANĄ.
Trenerki dbały o rozwój krytycznego myślenia i wspierały samodzielne przetwarzanie usłyszanych informacji, wyciąganie na ich podstawie wniosków przez uczestników (uwzględnione zostały treści edukacji globalnej zawarte w podstawie programowej).
Przeprowadzono dwa warsztaty międzypokoleniowe. Rozmowy podczas warsztatów miały charakter otwarty, tak by wszyscy obecni wzajemnie się od siebie uczyli; dzieci i młodzież, dorośli, seniorzy. Ważny podczas warsztatów był przekaz wiedzy i umiejętności dialogu między pokoleniami, które na co dzień często nie mają wspólnej płaszczyzny kontaktu. Część stanowiło wykorzystanie nieużywanych, starych, znoszonych T-shirtów i danie im drugiego życia, jako symbolu zmiany, która zaczyna się od każdego - w myśl idei od jednostki do ogółu.
Projekt był realizowany dzięki współfinansowaniu w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej.